Usein kysytyt kysymykset

  1. Tarvitsisin logistiikkapalveluita, mutta en oikein tunne alaa. Mistä aloittaisin?
  2. Miksen tekisi itse kaikkea alusta loppuun – myös logistiikan osalta
  3. Meillä on aina oletuksena käytetty tietyn tarjoajan posti-/logistiikkapalveluita. Miksi kyseenalaistaisin vanhan toimintamallimme?
  4. Nykyinen kumppanini nosti hintoja, mikä laskee katteitani. Pystyisiköhän joku muu tuottamaan tarvitsemani palvelut yhtä hyvin?
  5. Olen aloitteleva yritys. Haluaisin alkaa tuoda maahan tuotettani. Voitteko auttaa minua?
  6. Teemme asiakaslehteä (tai muunlaista julkaisua), jolla on vastaanottajia ympäri maailmaa. Emme haluaisi tuhlata kustannuksissa, mutta silti varmistaa lehden oikea-aikaisen ja toimivan jakelun vastaanottajille. Voitteko auttaa tällaisessa?
  7. Haluaisimme toimittaa aika ajoin messutarvikkeita ja muita markkinointimateriaaleja ulkomaan kohteisiin. Voitteko auttaa meitä?
  8. Miksi juuri Mailco?
  9. Minkä kokoisia asiakkaita Mailcolla on?
  10. Miksen kuitenkin luottaisi enemmän suuriin ja globaaleihin logistiikkatoimijoihin?
  11. Onko Mailco pysynyt mukana teknologian kehityksessä?
  12. Kiinnostuin. Pitäisiköhän minun ottaa yhteyttä?

Vastaukset

1. Tarvitsisin logistiikkapalveluita, mutta en oikein tunne alaa. Mistä aloittaisin?

Logistiikan toimintaympäristö kieltämättä saattaa näyttäytyä haasteelliselta. Mutta ei hätää - me osaamme auttaa. Me Mailcossa tunnemme tämän toimintaympäristön kuin omat taskumme. Osamme suunnitella logistiikan ratkaisut tilanteeseen kuin tilanteeseen. Helpota siis elämääsi ja ota meihin yhteyttä.

2. Miksen tekisi itse kaikkea alusta loppuun – myös logistiikan osalta?

Säästä aikaasi ja keskity ydinliiketoimintaasi/tuotteeseesi. Me tuotamme puolestasi lisäarvoa fiksun logistiikan ansiosta.
Meidän avullamme vältät monet riskit. Varmista että tuotteesi/tavarasi liikkuvat maailmalla ja päätyvät perille asianmukaisesti.
Parhaisiin ratkaisuihin, tehokkuuteen ja kustannussäästöihin päästään asiantuntijuuden ansiosta – olipa kyse logistiikasta tai muusta liiketoiminnan alueesta. (Esimerkki asiantuntijuuden merkityksestä: Jo yksittäisen muutaman kilon paketin lähettämisessä toiselle mantereelle kuljetusliikkeiden väliset erot hinnoissa saattavat liikkua jopa sadoissa euroissa. Ratkaisu-vaihtoehtojen tunteminen säästää selvää rahaa – ja nämä säästöt kertautuvat volyymin kasvaessa.)
Säästä aikaasi ja keskity ydinliiketoimintaasi/tuotteeseesi. Me tuotamme puolestasi lisäarvoa fiksun logistiikan ansiosta.

3. Meillä on aina oletuksena käytetty tietyn tarjoajan posti-/logistiikkapalveluita. Miksi kyseenalaistaisin vanhan toimintamallimme?

Suuressa osassa yrityksiä vaihtoehtoisista palveluntarjoajista ei tiedetä. Vanhoihin tapoihin juurrutaan helposti, koska ”näin on aina ennenkin tehty”. Myös yhteiskuntamme ennen vallinneet monopolit vaikuttavat tietämyksen vähyyteen olemassa olevista posti- ja logistiikkatoimijoista. Lisäksi koska logistiikan kenttä on monimutkainen eikä logistiikka välttämättä ole yritykselle liiketoiminnan ydintä, saattaa joskus olla vaikea nähdä logistiikan mahdollisuuksia lisäarvon ja kustannussäästöjen tuottajana. Seurauksena kilpailuedun saavuttavat ne yritykset, jotka näkevät logistiikan suuren merkityksen.

4. Nykyinen kumppanini nosti hintoja, mikä laskee katteitani. Pystyisiköhän joku muu tuottamaan tarvitsemani palvelut yhtä hyvin?

Usein palveluitamme kokeilleiden asiakkaiden ensireaktiona on hämmästys: "miksemme ole jo aiemmin kartoittaneet vaihtoehtoisia kumppaneita”. Palveluihimme, sen laatuun sekä varmuuteen ollaan siis oltu erittäin tyytyväisiä. Usein ratkaisujamme on kiitelty myös niiden tuottamista taloudellisista hyödyistä.

5. Olen aloitteleva yritys. Haluaisin alkaa tuoda maahan tuotettani. Voitteko auttaa minua?

Kyllä voimme. Voimme suunnitella ja toteuttaa logistiikkasi tai halutessasi tarjota myös konsultaatiopalvelua.

6. Teemme asiakaslehteä (tai muunlaista julkaisua), jolla on vastaanottajia ympäri maailmaa. Emme haluaisi tuhlata kustannuksissa, mutta silti varmistaa lehden oikea-aikaisen ja toimivan jakelun vastaanottajille. Voitteko auttaa tällaisessa?

Kyllä voimme. Ottakaa yhteyttä, niin kerromme, millaisia ratkaisuja ja hyötyjä voimme tarjota. Meillä on vankka kokemus kansainvälisistä jakeluista, ja lisäksi kontaktiverkostomme avulla voimme mahdollisesti kehittää prosessianne jo lehden tuotantovaiheesta lähtien.

7. Haluaisimme toimittaa aika ajoin messutarvikkeita ja muita markkinointimateriaaleja ulkomaan kohteisiin. Voitteko auttaa meitä?

Kyllä voimme. Voimme myös tarvittaessa varastoida materiaalinne, jolloin teidän tarvitsee vain ilmoittaa, milloin, millä aikataululla ja kuinka paljon mitäkin tavaraa haluatte toimitettavan tiettyyn kohteeseen.

8. Miksi juuri Mailco?

Ainutlaatuinen toimintatapamme tuottaa asiakkaillemme selviä hyötyjä. Etunamme on joustavuus: olemme vuosien saatossa rakentaneet luotettavan kumppaniverkoston, jota voimme hyödyntää vastaten parhaalla mahdollisella tavalla asiakkaan kulloiseenkin tarpeeseen. Me puolestamme olemme arvostettu kumppani partnereillemme.
Asiakkaamme arvostavat asiakkuussuhdettamme, jossa pyrimme aitoon kumppanuuteen. Palvelumme on henkilökohtaista ja kynnys lähestyä meitä on matala. Olemme aina valmiita auttamaan ja haluamme tuntea asiakkaamme. Näin voimme myös reagoida proaktiivisesti asiakkaan kehittyvään markkinatilanteeseen uusin ratkaisuin, jos niiden nähdään hyödyttävän asiakasta.
Me teemme logistiikan sinulle helpoksi. Monet asiakkaamme arvostavat myös ratkaisujemme kokonaisvaltaisuutta. Useasti osaamisemme ulottuu myös logistiikan ulkopuolelle ja pystymme tarjoamaan asiakkaalle palvelut vaikkapa myös markkinointimateriaalien tai asiakaslehden painatukseen ja asiakasrekisterin ylläpitoon. Monet asiakkaamme ovat ulkoistaneet hoidettavaksemme suuriakin projekteja – ja olleet jälkikäteen tyytyväisiä ratkaisuunsa.
Ota yhteyttä ja kerro meille tarpeistasi, niin kuulet myös taloudellisista hyödyistä, joita yhteystyömme tulisi sinulle tuottamaan.

9. Minkä kokoisia asiakkaita Mailcolla on?

Meihin luottavat sekä pienyritykset että isotkin pörssiyritykset.

10. Miksen kuitenkin luottaisi enemmän suuriin ja globaaleihin logistiikkatoimijoihin?

Pystymme resursseillamme vastaamaan suurtenkin pörssiyritysten tarpeisiin. Joustavuus ja aidosti välittävä palvelu ovat etunamme – tunnemme asiakkaamme, mistä on pitkällä aikavälillä erityistä lisäarvoa. Mailco on vakavarainen ja vuosien saatossa vakaasti kasvanut yritys, jolla on usean eri luottoluokittajan AAA-luokitus ja logistiikka-alalla erinomainen maine ja jota asiakkaat arvostavat.

11. Onko Mailco pysynyt mukana teknologian kehityksessä?

Haluamme olla digitaalisen kehityksen edelläkävijä ja sähköiset ratkaisumme ovat sen mukaiset.

12. Kiinnostuin. Pitäisiköhän minun ottaa yhteyttä?

Ehdottomasti! Meitä kiinnostaa aidosti yrityksenne logistiikka. Anna meidän kertoa, mitä hyötyjä voimme saada aikaan juuri Sinulle. Yhteydenottopyynnön täyttämiseen, puheluun, sähköpostiin tai lounaspalaveriin kuluu vain pieni hetki – mutta siitä seuraavat hyödyt saattavat olla yrityksellesi valtavat.